A különböző fényezési módok
Teljes fényezés: Az autó minden részének fényezése. Lehet színváltó fényezés, mikor a jármű teljesen új színt kap. De a teljes fényezés oka lehet a gépkocsi súlyos sérülése, a régi szín helyreállítása is, pl.: old timer-
Teljes külső fényezés: az autó zárt ajtóknál történő külső fényezését jelenti. Ilyenkor az eredeti színnel azonos színűre fújjuk a kocsit, különben a belső részeken –
Teljes belső fényezés: Az autó belső részeinek festését értjük alatta. A megrendelő elképzelése szerint lehetséges csak az ajtók utastér felé eső részeinek fényezése, de akár a csomagtér, a motortér teljes fényezése is. A motortér festése esetén a motort ki kell emelni, ami munkaigényes és költséges, ezt csak „fanatikusoknak” ajánljuk. A belső fényezésnek természetesen csak teljes külső-
Teljes külső – belső fényezés: A színváltó fényezésnél (amikor új színre festjük át az autót) bizony külső-
Részleges fényezés: A sérült autók legtöbbjének nincs szüksége teljes fényezésre. Az esetek legnagyobb részében elegendő részleges javítást alkalmazni. Ilyenkor az összes sérült elemet javítás, vagy csere után fényezni kell. Legyen szó akár egy, v több elemről, de akár csak egyes elemek ködöléséről (javítófényezésről).
Elem/ek fényezése: A sérüléstől függően szükség lehet a karosszériaelem cseréjére. Ilyenkor a legtöbben vagy utángyártott új-
Az elem fényezésekor ugyanúgy járunk el, mint teljes fényezéskor. (Kilincs, üveg,stb. leszerelése, lakatolás, csiszolás, kittelés, alapozás, fényezés, lakkozás, szárítás.) Új elemek esetén természetesen nincs szükség sem lakatolásra, sem kittelésre, ilyenkor a fényezés az alapozással kezdődik.
A műanyag elemek, a spoilerek, szárny, tükrök színre fújása, de még az oldalsó díszlécek fényezése is ebbe a kategóriába tartozik.
Ködölés: Abban az esetben, ha az adott elem csak kismértékben sérült (pl.: az ajtót a díszléc alatt meghúzták, vagy a sárvédőt horzsolták, de nem horpadt) ill., ha kis kiterjedésű a sérülés (pl.: más autó ajtaját rányitották) akkor lehetőség van a sérült elem javító fényezésére, az ún. ködölésre. Ekkor a javítás menete ugyanaz, mintha nagyobb egységet fújnánk, csak a kiterjedés kisebb, az elemnek csak bizonyos részét festjük. Ez a módszer csak bizonyos esetekben alkalmazható.